Jak czytać statystyki na instagramie?

W tym roku skupiam się między innymi na rozwoju Instagrama. Długo podchodziłam do niego, jak pies do jeża , ale w końcu wymyśliłam, co chce na tym koncie zamieszczać i czym się dzielić.
Dzisiaj pokaże Ci gdzie znaleźć statystyki i jak je czytać, żeby poznać swojego odbiorcę.
zaczynamy!

Zakładam, że masz już konto biznesowe na Instagramie. Tylko takie konto posiada dostęp do statystyk.

Po otwarciu aplikacji, przejdź na swoje konto i kliknij na 3 paseczki w prawym górnym rogu ekranu.

 

Z menu, które się pojawi, wybierz opcję statystyki.

Do wyboru mamy 3 zakładki: Zawartość, Aktywność, Grupa odbiorców. 

Przeanalizujmy sobie pierwszą zakładkę: Zawartość.

W zakładce zawartość znajdziesz informacje odnośnie łącznej liczby postów, relacji i promocji utworzonych w minionym tygodniu. Czyli podsumowanie Twojej aktywności na instagramie.

W tej zakładce znajdziesz informacje na temat zasięgu i wyświetleń. Czyli zobaczysz ile unikatowych kont wyświetliło to co zamieściłaś na Instagramie.

Poniżej mamy statystykę interakcji. To działania, które użytkownicy podejmują w stosunku do Twojego konta – wyświetlenia profilu i kliknięcia linku przekierowującego do witryny.

 

I ostatnia już zakładka, a jednocześnie ta, która jest najważniejsza – grupa odbiorców. Dzięki analizie tego co się w niej dzieje, poznasz dokładnie swojego odbiorcę: jego wiek, miasto i zachowania.

Statystyki w tej zakładce, po przeanalizowaniu, pozwolą stworzyć profil klienta idealnego i jednocześnie schemat, wg którego możesz zacząć przygodę z reklamami. Analizując to co widzisz na obrazku, najlepiej byłoby targetować reklamę na Warszawskie kobiety w wieku 25-44.

 

Niżej znajdziesz podział odbiorców ze względu na płeć i bardzo ważną statystykę, która pokazuje jak zachowują się Twoi odbiorcy na Twojej stronie.

U mnie pięknie widać, że 97% to kobiety i do nich muszę kierować swój przekaz. Dlatego często zwracając się do Was, do Ciebie używam formy żeńskiej.

Na samym dole znajdziesz słupki godzinowe pokazujące, kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni. Czyli jednym słowem Instagram podpowiada, kiedy umieszczać posty.

Wiecej na temat statystyki znajdziesz w pitupitu z dn 31.01.2020 r

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *