Slide toggle

Witaj w Wirtualnej Akademii Szycia

Biznesowa wizytówka na Facebooku

Kto raz założył profil na Facebooku i zaczął prowadzić Fanpage własnej firmy, ten wie, jak ważna jest prawidłowa konfiguracja profilu prywatnego.

Mamy już możliwość dodawać się do grup jako firmy (pisać z poziomu Fanpage), ale administrator może wyłączyć taką możliwość w obawie przed nachalną reklamą.

Wiem, bo sama podjęłam decyzję, że do grupy Akademii mogą dołączyć tylko osoby z kont prywatnych. Nie akceptuję również osób, które zamiast FP mają założony profil firmowy jako zwykłe konto.

To co Warto robić to odpowiednio skonfigurować swój profil prywatny, aby kierował na Twój profil zawodowy. I tym się zajmiemy w dzisiejszym wpisie.

Zdjęcie profilowe

Lubisz widzieć twarz osoby, z którą rozmawiasz prawda? A teraz wyobraź sobie, że zamiast tego widzisz jej kota, dziec czy inne kwiatki. Niestety jeszcze sporo osób posiada takie zdjęcia, a jest to strzał w kolano. Dlaczego? Bo absolutnie nie chcesz być kojarzona w ten sposób. Mało tego, zdarzają się osoby, które ustawiają w tym miejscu logo firmy, co jest nie tylko łamaniem regulaminu facebooka, ale przyczynia się również do uznania nas za nachalnych.

Najlepiej w tym miejscu wstawić zdjęcie przedstawiające Twoją twarz, popiersie – bez mistrzów drugiego planu i rozpraszaczy.

Zdjęcie w tle

Ważne i często niedoceniane miejsce. Tutaj możesz trochę bardziej zaszaleć. Pokazać czym się zajmujesz, ale bez nachalnej reklamy (polityka facebooka!).

Lewa strona profilu

I kwintesencja konfiguracji profilu – to czyta 100% osób odwiedzających Twój profil. W tym wpisie pokaże Ci jak je edytować.

Wejdź na swój profil i kliknij opcję edytuj dokładnie tak, jak pokazałam na poniższej grafice.

Znajdujesz się w zakładce informacyjnej. Znajdziesz w niej takie informacje jak wykształcenie, stanowisko pracy, miejsce zamieszkania czy związki.

Pod nią znajduje się zakładka praca i wykształcenie i tam KONIECZNIE dodaj swoj profil firmowy. Pozostałe treści uzupełnij według własnych preferencji.

Czasami warto uzupełnić również zakładkę z aktualnym miejscem zamieszkania. Jeżeli działasz lokalnie to Twoi potencjalni zleceniodawcy będą w stanie zweryfikować obszar, na którym działasz.

Kolejna BARDZO WAŻNA podzakładka – witryny i linki społecznościowe. Tutaj dodaj strony internetowe swoich sklepów i wszystkie miejsca, w których można Cię znaleźć.

Ostatnia już do skonfigurowania podzakładka to : szczegółowe informacje o Tobie. To miejsce sprawiło mi strasznie dużo problemów! Dlaczego? Bo nie umiałam w kilku słowach opowiedzieć o tym co robię. W końcu usiadłam i i napisałam dokładnie dwa zdania, które w 100% oddają to czym się zajmuję. Absolutnie nie zachęcaj tutaj do odwiedzania Twojej strony – po prostu napisz kilka słów o sobie.

Teraz wróć na swój profil i zobacz jak wygląda on publicznie i dla konkretnych osób.

GOTOWE!

Prawda, że łatwe? 😉

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej, wpadaj do sklepu i wrzucaj do koszyka ebooka – Rękodzielnik na facebooku. Albo po protu kliknij TUTAJ.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *